close
تبلیغات در اینترنت
نكاتي در مورد ورزش در ماه مبارك رمضان
تبلیغات

سایت آوای نرماشیر

سایت آوای نرماشیر

سایت آوای نرماشیر

جام زنده یادعزیزی مهربدراباددرسایت آوای نرماشیر..کلیک کنید

آخرین ارسال های انجمن

در ماههاي غير از رمضان ،بهتر زمان براي انجام حركات ورزشي صبح زود است تا انرژي روزانه ما تنظيم شود.. اما زمان ورزش در ماه رمضان با ماههاي ديگر سال متفاوت است .بدن در ماه رمضان در حالتي شبيه به خواب زمستاني بسر مي برد وتا جايي كه ميتواند غذا مصرف و ذخيره مي نمايد تا سوخت كافي براي گرسنگي طولاني مدت را در اختيار داشته باشد.لازم نيست كه در اين ماه ورزش را ترك كنيم.فقط كافيست كه زمانبندي صحيحي براي ورزش كردن داشته باشيم.

ورزش در اين ماه بايد يك يا دو ساعت بعد از صرف يك وعده  افطار سبك همراه با مايعات ،انجام شود. نكته مهم اين است كه نبايد با شكم خالي ويا باشكم كاملا پر ورزش كنيم.پس يك ساعت ونيم بين افطار و ورزش وقفه بيندازيد تا بدن فرصت كافي براي موازنه شدن ،هضم وجايگزيني آب را داشته باشد.

ورزش در ماه رمضان عطش وتشنگي را افزايش ميدهد.بنابراين ،بهترين راه اين است در محيطي ورزش كنيم كه داراي دستگاه تهويه ي مطبوع باشد ومانع تعريق بيش از حد واز دست رفتن آب بدن شود.

اگر تنفس خودمون را در حين ورزش تنظيم كنيم،از دست رفتن آب در ما به حالت تعادل رسيده وحرارت بدن را تنظيم ميكند. نكته مهم اين است كه بايد حتما از طريق بيني هوا را وارد ريه ها كنيم وسپس از طريق دهان هوا را از ريه ها خارج كنيم.

نوع ورزشي هم كه انجام ميدهيم در مقدار آبي كه از دست ميدهيم تاثير دارد.اگر به ورزش عادت چنداني نداشته باشيم،بهتر است از انجام ورزشهاي شديد كه نياز به عملكرد قلبي بيشتري دارند.،مثل دويدن و ورزشهاي هوايي شديد پرهيز كنيم وبه جاي آن به پياده روي ،يوگا يا ورزشهاي هوازي خفيف بپردازيم.

فراموش نكنيد كه قرار نيست ورزشهاي شديد و طاقت فرسا انجام دهيم و بار سنگيني را به بدن خودمان تحميل كنيم.فقط كافيست كه در اين ماه تحرك وفعاليت بدني  داشته باشيم،حتي اگر اين فعاليت بدني در حد پياده روي سبك باشد.

پس دراين ماه ورزش را به كلي ترك نكنيدشايد اين فعاليت بدني چشمگير نباشد اما همين مقدار هم اهميت زيادي دارد.اگر به طور معمول روزانه 10 كيلوگرم وزنه بلند ميكرديد در اين ماه 8 كيلوگرم يا كمتر وزنه بزنيد يا اگر قبلا روزانه يك ساعت ورزش ميكرديد مقدار آن را به 30 دقيقه كاهش دهيد.

هر زمان كه در حين ورزش احساس خستگي كرديد بايد از شدت ورزش خود كم كرده ودقايقي به استراحت بپردازيد تا وقتي كه خستگيتان رفع شده و احساس بهتري داشته باشيد اگر دچار احساس سرگيجه يا تهوع شديد بايد به ورزش خاتمه دهيد.

                                                                        منبع:ارسال شده در مجله سلامتي

 




درباره : اداره ورزش وجوانان شهرستان نرماشیر ,
برچسب ها : ورزش ماه رمضان , ورزش , سبك , هوازي , بعداز افطار , عطش , تهويه , تنفس صحيح ,
بازدید : 142
[ یکشنبه 30 خرداد 1395 ] [ 8:2 ] [ نویسنده : محسن رستم آبادی ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت های مهم



تبادل لینگ باسایتهای مهم درسایت اداره ورزش وجوانان شهرستان نرماشیرامکان پذیرمی باشد،کافیست بامادرارتباط باشید.یاازقسمت تبادل لیک هوشمند اقدام فرمائید. 




.: Weblog Themes By SlideTheme :.